SQC Club Competition Disc 2016 – teisėjavimo metodika

a.k.a meetai
typeS
Posts: 57

SQC Club Competition Disc 2016 – teisėjavimo metodika

Post#1 » Thu Jul 14, 2016 12:36 pm

Oficialus 2016 sezono varžybinis diskas
disc.jpg

SQC Club Competition Disc 2016, parsisiųsti galima https://yadi.sk/d/dox8_1lRr75sJ


SQC Club Competition Disc 2016 – teisėjavimo metodika


Techniniai takeliai muzikinės scenos įvertinimui (2-6 takeliai)

Aukščiau paminėti takeliai yra 5 skirtingi instrumentai panoramiškai išdėstyti penkiuose taškuose: Kairė – Dešinė – Centras – Kairė centras – Dešinė centras.

Kiekvienas instrumentas (Vidurinis būgnas (Tom) (pikas 120 Hz), Bongo (pikas 300 hz), Smūgis į stiklą (smūgio pikas 1 kHz, aidas nuo stiklo 400 Hz), Trikampis (6-12 kHz), Pianinas (nuo 100 Hz – 5 kHz) turi išsidėstyti sekančiu būdu – Kairė – Dešinė – Centras (2 kartus), toliau Kairė – Centras – Kairė centras (2 kartus), po to Dešinė – Centras – Dešinė centras (2 kartus).

Centras turi būti lygiai per centrą atžvilgiu kairio ir dešinio krašto. Taip pat Kairė centras turi būti centre atžvilgiu kairio krašto ir centro. Atitinkamai Dešinė centras turi būti centre atžvilgiu Centro ir dešinio krašto. Visi instrumentai skamba vienoje vertikalėje.

Kiekvienas instrumentas turi gerai fokusuotis savo vietoje, vėl gi, atitinkamai savo dydžiu! Pavyzdžiui, Vidurinio būgno ir pianino forma bus didesnė nei Bongo, Smugio į stiklą ir Trikampio, bet ne ant daug.

Kaip vertinti išdėstymą – Jeigu visi 5 instrumentai savo vietose, tai už kiekvieną skiriamas 1 balas. Už kiekvieną neteisingą instrumento padėtį gaunama 0. Pavyzdžiui: Kairės kraštas ties statramsčiu, Dešinės kraštas taip pat ties statramsčiu. Centras lygiai tarp dviejų kraštų – tai 3 balai, viskas teisinga. Jeigu Kairė centras šiek tiek pasistūmęs atžvilgiu kairio krašto ir centro – tai 0. Taip pat su Dešiniu centru.

Vertikalė – jeigu, pavyzdžiui, Bongo skamba iš vienos vietos, o Vidurinis būgnas šiek tiek dešiniau arba kairiau – tai neteisingai. Tokiu atveju 0 balų skiriama už tą instrumentą, kuris labiausiai skiriasi savo padėtimi vertikalėje lyginant su likusiais instrumentais.

Kaip vertinti instrumentų fokusavimą – garsas turi sklisti iš vieno taško, fokusuotas, neišplaukęs į šonus, be momentinių nuokrypių į šonus. Už kiekvieną neteisingai skambantį instrumentą skiriama 0 balų.


7 ir 8 takeliai. Тūris. Muzikinė erdvė. Trimatiškumas(3D).

Tai labai paprasta. Puikus Roger Waters albumas įrašytas 1992 metais QSound technologijos pagalba, kuri leidžia 2-jų kanalų stereo sistemoje pasiekti trimatį, erdvinį skambesį.

7 takelis – pačioje pradžioje 11 sekundę pradeda loti šunys. Jie turi loti iš galo, t.y. Jums už galvos. Vertiname paprastai: Šunys loja Jums už galvos, galinių sėdynių lygyje – 1 balas. Šunys loja ausų lygyje, iš dešinės arba neina nustatyti iš kur, bet tiksliai ne iš galo, tai – 0 balų.

8 takelis – medkirčio fone tolimame kairiame scenos kampe girdimas skambaliukų garsas ant artėjančių į klausytojo pusę arklių su vežimu. Efektas tame, kad arkliai su vežimu turi pravažiuoti nuo tolimo kairio krašto (priekinio kairiojo statramsčio lygyje) pro klausytoją pagal diagonalę į galinį dešinį statramstį... nuostabu, tokį efektą parodys tiktai korektiškai suderinta sistema su puikiu muzikinės scenos gylio, pločio ir aukščio perdavimu. Automobilis su nesufazuota sistema nepajėgus parodyti šio efekto.

Vertiname paprastai – jeigu arkliai nubėgo už Jūsų link galinės sėdynės – 1 balas. Jeigu paprasčiausiai nubėgo į dešinę, arba neperbėgo pirmos sėdynių eilės, tai – 0 balų.


9 takelis - Helge Lien Trio - Natsukashii

Nuo pat įrašo pradžios, skambant klavišam, girdimos šnypštimo reverbacijos, perkrovė mikrofoną, tai normalu ir jeigu šios perkrovos įrašo pradžioje blogai girdisi, tai šioje sistemoje bus „muilo“ ypač tai pasireikš ant perkusinių instrumentų, kadangi daugumoje jie skamba aukštai.

Visi instrumentai turi skambėti vienodu garsu! Jeigu kažkuris iš instrumentų pradės dominuoti, tai gali atsirasti kažkiokia melodija, kas iš principo šiam kolektyvui nebūdinga.

Jokios melodijos! Tik harmoninga nuotaika ir asociacijos su disko viršeliu, pasakiški garsai, kai kada pasireiškiantys požeminiu infra bosu, 01.36 paprastai automobilio salone juda oras.

12 balų – Nuostabu! Kompozicija pilnai perteikia efektą pasineriantį į muzikantų nuotaiką! Nėra jokių atskirai grojančių instrumentų, visi kartu ir sulietai sukuria puikią muziką. Žemieji dažniai aukščiau paminėtoje atkarpoje tiesiog didele nematoma banga judina orą visoje patalpoje, kur skamba ši muzika!
Jokių klausimų dėl muzikos perteikimo nekyla.

11-10 balų – Viskas puiku, bet pilnai pajusti visos muzikos atmosferą nepavyksta. Kažkas labiau išsiskiria iš bendro fono, kažkuris instrumentas visai nedaug, tonališkai, nepilnai autentiškas.

9-7 balai – Kažkuris iš instrumentų išsiskiria iš fono likusių instrumentų pagal garso lygį, negirdima žemo dažnio atkarpa, judinanti orą. Arba žemieji dažniai gerokai perdėti.

6-4 balai – Pilna painiava, groja kažkokias melodijas, klausytis nelabai komfortiška, susidaro įspūdis, kad kiekvienas muzikantas groja pats sau.

3-1 balai – Husarai tyli!


10 takelis – Isn’t She Lovely.

Kultinis audiofilinis takelis, kurio atlikėjas Livingston Taylor. Labai dažnai sutinkamas įvairiuose demonstraciniuose rinkiniuose. Vienas iš sudėtingiausių tonališkai teisingai atkuriamų kūrinių automobilinėm sistemom!
Vokalistas randasi šiek tiek kairiau centro, jeigu palyginti su laikrodžiu, tai be 3-4 minučių 12). Kūrinio pradžioje jis pradeda švilpauti. Šis švilpavimas, galima sakyti susideda iš dviejų sudedamųjų: Pats sušvilpimas ir įkvėpimas. Įkvėpimas neturėtų dominuoti prieš švilpavimą, bet ir švilpavimas neturėtų būti įkyrus ir rezonuoti. Švilpavimas sufokusuotas tiksliai vienoje vietoje, jokio šokinėjimo ir jokio „vaikščiojimo“ kairėn ar dešinėn – viskas vienoje vietoje. Vėliau vokalistas pradeda dainuoti. Vokalas gražus, atviras, gerai pasiekiantis apatinį dažnių diapazoną. Vokalo fokusavimas tiksliai toje pačioje vitoje kaip ir švilpavimas. Pačioje pradžioje turi būti girdima, kaip Livingston į ritmą stuksena su koja į medinę sceną, stuksenimo garsas pakankamai žemo dažnio.

12-11 balų – Nuostabu! Viskas labai gražiai ir natūraliai skamba, girdisi mažiausios detalės viso to kas vyksta ant scenos! Atrodytų, jog automobilio salonas pavirto į nedidelę sale! Visi instrumentai puikiai papildo vienas kitą, bet labiausiai iš visų už širdies griebia gražus vyriškas vokalas. Švilpavimas kūrinio pradžioje labai natūralus. Užmerkus akis, Jūs tiksliai girdite gyvą natūralų garsą. Niekas Jums netrukdo mėgautis šiuo nuostabiu kūriniu!

10-8 balai – Puiku! Viskas labai subalansuota, bet kai kuriais momentais Jūs tiksliai suprantate, kad tai visgi įrašas kuris nežymiai atriboja nuo pilnos nirvanos. Jausmas, kad Jūs vis dėl to esate automobilyje, nepalieka Jūsų.

7-5 balai – Gerai, jeigu labai neįsiklausant. Na dainuoja vyriškis, na gerai dainuoja)) Švilpavimas šiek tiek nenatūralus, kai kuriuose vietose šiek tiek rėžia ausį. Gali susidaryti įspūdis, kad švilpavimas ir vokalas lokalizuojami skirtinguose vietose. Norisi šiek tiek patylinti. Bet visumoje neblogai.

4-1 balai – Prastokai. Balsas nenatūralus. Plaukioja po sceną. Švilpavimas taip pat nedžiugina. Rėžia ausį arba vietomis rezonuoja. Scena nestabili. Vokalas ir švilpavimas plaukioja tai šen, tai ten.


11 takelis - You Haven't Done Nothin'

Prieš tai kol pereisime prie pačio įrašo norėtusi šiek tiek papasakoti apie tai, kaip vyksta pats įrašymo procesas.

Tai vienas iš geriausių Chesky Recors studijos pavyzdžių! Pirma kas išskiria šią studiją, tai, kad visas įrašymo procesas vyksta ne studijoje, o muzikantams natūraliose akustinėse sąlygose, koncertinėse salėse, bažnyčiose, nedideliuose klubuose. Tokiuose erdvėse garsas realistiškesnis ir gražesnis, neprilygs nei vienam pačiam geriausiam garso procesoriui! Specialiai kiekvienai patalpai sukuriama sava įranga įrašui atlikti pilnai nuo nulio! Prieš darbo pradžią, visa įranga būtinai „apšildoma“, praeina garso patikrinimą su muzikantais ir atliekama šiek tiek įrašo tiksliems nustatymams. Priklausomai nuo muzikos tipo, pats įrašymas gali užtrukti nuo vienos iki keturių dienų. Vietoje kiekvieno atskiro instrumento įrašymo naudojamas vienas ypač specialus mikrofonas Soundfield Mark V, kuris „mato“ ir girdi erdvę 360 laipsnių, perteikiant visas mažiausias smulkmenas iki pat pačios patalpos. Šis mikrofonas įrašams duoda analitinį tikslumą ir neįtikėtiną holografinį erdvės gylį! Audiofilinė elektronika sukurta studijos specialistų leidžia įrašyti su labai aukštu tikslumu netgi pačius žemiausius lygius, atveriant klausytojui milžinišką dinaminį diapazoną.

Šiame įraše visi instrumentai ir vokalas buvo įrašomi kartu. Pagrindinis studijos tikslas – pagauti momentą ir su visom spalvom perduoti jį klausytojui. Dėl to, kad išsaugoti visą įrašo turtą ir pilną dinaminį diapazoną, studija signalo kelyje nenaudoja jokių kompresorių.

Kuom įdomus šis įrašas? Dalyvauja saksofonas iš kairės gilumoje, iš dešinės kontrabosas (be to kontrabosistas visą laiką pridainuoja lūpomis (beatbox)). Verta paminėti, kad jis turi būti aiškiai girdimas viso kūrinio atlikimo metu. Centre išdėstytas vokalas (moteriškas). Bendra kūrinio atmosfera – jausmas, kad instrumentų daugiau, labai gerai girdisi erdvė ir dydis, kurioje buvo atliekamas įrašas, tai galima pastebėti pagal muzikantų išsidėstymą. Saksofonas iš kairės šiek tiek nutolęs į gilumą, tuo pačiu dar labiau praplečiantis sceną. Jeigu žiūrėti pagal horizontalę, tai saksofonas šiek tiek aukščiau nei kontrabosas. Bet labai nedaug! Kontrabosas neturėtų automobilyje groti gerokai žemiau nei saksofonas.

12-11 balų – Nuostabu! Susidaro įspūdis, kad Jūs esate už mikrofono įrašančio šį takelį. Erdvė atvira, girdisi kaip skamba pati patalpa, ypač girdima ant saksofono. Vokalas turtingas, vietomis aštrokas, bet ne tiek, kad nuo jo raukytumėtės. Ir vokalas labai natūralus. Kontrabosas šiek tiek trūkčiojantis, bet labai tamprus.

10-8 balai – Puiku! Visi muzikantai savo vietose, viskas gerai girdima, bet trūksta erdvės pojūčio ir susidaro įspūdis, kad tai studijinis įrašas. Kontrabosas šiek tiek „riebokas“ ir „išpūstas“ žemame dažnyje. Gal ir gražu, bet gyvenime jis taip negroja. O tai gyvas įrašas.

7-5 balai – bendrai paėmus neblogai. Kontrabosas lokalizuojasi per daug žemai iš dešinės, vokalas nuobodokas, bet klausyti galima. Kontrabosisto beatbox‘as ne taip aiškiai girdisi. Bendras įspūdis – niekuom neišsiskiriantis įrašas.

4-1 balai – Nuo pirmo kontraboso įstojimo norisi šiek tiek primažinti žemą dažnį arba bendrą sistemos garsą, kadangi aiškiai girdimas baubimas, saksofonas iš kairės šiek tiek rėkiantis, vokalas neužburiantis, o tiesiog sukelia įtampą.


12 takelis - Angels

Rodos eiliniai, niekuom neišsiskiriantys indy-scenos atstovai, vienok jų kūryboje yra tai kas išskiria šią komandą iš tūkstančio jaunų grupių. Vadinti tai galima kaip norite: nuoširdumas, sąžiningumas, tiesumas – visi variantai bus teisingi. Už vokalą čia atsako iš karto du balsai: vyriškas – Oliver Sim ir moteriškas – Romy Croft ir skamba jie nuostabiai harmoningai; šiame dialoge persipynė į vieną romantika ir jausmai, liūdesys ir džiaugsmas, švelnumas ir šiurkštus orumas. Kas liečia muzikinį išpildymą, čia jaučiama 60-tų roko klasikų įtaką – The Kinks, The Animals, o taip pat naujos kartos atstovai – The Cure ir New Order. Neskubančios post-punk gitaros, reljefinis funk bosas ir lygi, delikati mušamųjų sistema – minimalus instrumentų rinkinys, leidžiantis pasiekti visiškai ypatingą, pilnasvorį skambesį plačiame nuotaikų diapazone; nuo svajokliško liūdesio ir melancholiškos prieblandos iki didingesnio nušvitimo.

Mūsų atveju aptariamas pagrindinis takelis iš albumo „Coexist“ pavadinimu Angels. Bendras takelio įspūdis toks – erdvus, alsuoja apgaubiančiu žemų dažnių palaikymu. Bet svarbiausia tai į ką turi atkreipti dėmesį dalyviai ir teisėjai, tai vokalo partija Romy Croft. Žemiau pateiktas pirmo kupleto tekstas, tai bus pakankama įvetinimui balais:


LIGHT REFLECTS FROM YOUR SHADOW*

IT IS MORE* THAN I THOUGHT COULD EXIST

YOU MOVE THROUGH THE ROOM*

LIKE BREATHING WAS EASY

IF SOMEONE BELIEVED ME

*- vietos labiausiai paveikiamos “baubimui”.

Kada Romy pradeda dainuoti jos balsas labai gerai pereina pro pakankamai problematišką diapazoną ir daugumoje atvejų vietoje gražaus išplaukusio moteriško vokalo mes girdime baubimą ir gaudimą. Ir tuo pačiu balsas neturi būti per daug lengvasvoris, jame turi jaustis pilnumas. Vokalo partija turi skambėti lengvai ir gražiai, be pašalinių prieskambių. Labiausiai paveikiama šių probemų trečia kupleto eilutė. Jeigu aiškiai girdite kiekvieną žodį ir užpildymą, balas bus aukštas, tai bendrai liečią visą kupletą. Balsas jokiu būdu neturi būti garsesnis už pačią muziką.

12-11 balų – Nuostabu, atmosferinis, erdvus takelis! Vokalas varo iš proto, veikia klausytoją kaip hipnozė. Niekas neturi trukdyti perklausai!

10-8 balai – viskas taip pat gerai, kaip ir maksimaliame bale, bet vietomis vis gi suprantate, kad groja stereo sistema ir yra nedideli trūkūmai, kurie trukdo mėgautis muzika pilna jėga.

7-5 balai – Normaliai. Vietomis kažkas ne taip. Žemo dažnio sudedamosios balse arba daug ir jis grubokas arba atvirkščiai, jo šiek tiek trūksta ir jis per daug lengvas. Vokalas nepriverčia patikėti stebuklu ir vietomis kai kurių žodžių neina atpažinti dėl baubimo.

4-3 balai – yra aiškios problemos su vokalu. Trečia pirmojo kupleto eilutė skamba kaip nemalonus baubimas. Bendrai dėl vokalo problemų toliau klausytis nelabai įdomu.

1-2 balai – na jau nesityčiokit.


13 takelis – Girl From Ipanema

Dar vienas labai senas ir įžymus kūrinys bet kokiai audio sistemai įvertinti.

Įstoja vyriškas vokalas. Jis turi būti tikrai vyriškas! Tokį vokalą vadina „Baritoniniu tenoru“. Jis absolučiai aiškus ir su šiek tiek vėliau įstojančiu kontrabosu, nesukelia gaudimo ir pekrovos rajone 120-150 Hz. Kontrabosas girdimas ir skamba maksimalaus garso lygyje, bet ne garsiau nei vokalas ir neturi gausti! Vėliau dešiniame kanale įstoja moteriškas vokalas, labai gražus, atviras. Lokalizuojasi pagal scenos horizontalę pakankamai aukštai, akių lygyje.

12-11 balų – Super! Jūs niekada nepagalvotumėte, kad 60-tų metų įrašas gali taip stebūklingai skambėti! Vyriškas vokalas užburia, priverčia atsijungti ir paprasčiausiai klausyti ir klausyti! Jis labai barchatiškai žemas, tuo pačiu švelnus, girdimas kiekvienas žodis! Kontrabosas idealus pagal skambesį, nenustelbia vokalo. Tuo pačiu jis girdimas labai gerai, jis neprapuola.

10-8 balų – Puiku! Vokalas malonus, bet kai pereina į pačias žemiausias natas, balse jaučiamas kažkoks nekomfortiškumas. Kontrabosas visiškai ant ribos, vietomis susilieja su vokalu, kas nelabai puošia bendrą paveikslą, bet visumoje viskas labai detaliai ir gražiai.

7-5 balai – Gerai. Klausosi be priekabių) Bet problema balse egzistuoja, jis pagaudžia, tuo pačiu einamu momentu verčia galvoti ne apie klausymo malonumą. Kontrabosas groja virš akustikos galimybių ribos...

4-1 balai – Prastokai, neįdomu klausyti, kadangi pusė žodžių susilieja į baubimą. Norisi patylinti arba perjungti.


14 takelis – Both Sides Now

Ši kompozicija ne be reikalo buvo išrinkta į Best Audiophile Voices II. Įrašas ant ribos)

Faktiškai nuo pirmos sekundės iki 12 sek. atkreipkite dėmesį į pianino ataką. Įvertinant artimą mikrofono padėtį šalią varinių stygų, ant garsių natų instrumentas turi skambėti natūraliai, be „plastmasės“ prieskonio.
Moteriškas vokalas turi didelį kiekį sibiliantų. Atitinkamai jie neturi atsiskirti. Turi labai gerai girdėtis aidas 45-46 sekundę. Šis aidas netgi nueina gilyn į sceną.

12-11 balų – Užburiančiai! Steve Dobrogosz grojimas su pianinu priverčia užmerkti akis ir mėgautis! Nieko nėra, kas galėtų sutrukdyti gauti malonumą iš stebuklingo moteriško vokalo! Niekas neišsiskiria, nėra jokio įkyrumo, viskas labai detaliai ir gražiai!

10-8 balų – Puiku! Viskas taip pat kaip ir maksimaliuose baluose, bet jeigu kas nors nors šiek tiek gadina paveikslą, mažiausios detalės prarastos. Įvertinimas jau negali būti aukščiau nei 10 balų.

7-5 balai – Gerai. Pirmąsias sekundes pianiną vis gi norisi padaryti tyliau.Tai aiškus ženklas neaukšto įvertinimo. Lygiai taip pat ir su vokalu, jeigu vietomos sibiliantai išlenda, įvertinimas mažėja.

4-1 balai – prasto įrašo jausmas kuris perkrautas pagal garsą. Klausytis nelabai malonu. Vokalistė didesnė nei pusė priekinio stiklo.


15 takelis – Next Question

Benny Greb profesionalių būgnininkų rate skaitomas vienas iš geriausių pasaulyje būgnininkų.

Kalbama, kad jis ne iš mūsų planetos)

Mes įvertinsime jo prašmatnų solo iš takelio Next Question.

Būgnų išdėstymas klausytojo atžvilgiu atitinką tikros mušamųjų sistemos išdėstymą. Būgnai išsidėsto tarp kairio centro ir dešinio centro kraštų. Būgnai neturi „dainuoti“. Visi smūgiai tikslūs, trūkčiojantys. Girdisi kiekvienas mušamųjų sistemos elementas. Atkreipkite dėmesį į lėkščių prieskambį, jis turi būti besitęsiančiai-slopstantis.

12-11 balų – Jūs sėdite prieš grojantį Benny Greb) Faktiškai matote kiekvieną atskirai paimtą mušamųjų sistemos elementą! Jūs tiksliai galite pasakyti kas groja ir kur. Paprasčiau tariant Jūs klausote ne įrašo, o gyvus mušamuosius!

10-8 balai. Labai gerai! Visa lokalizacija ir išdėstymas aiškus ir matomas. Būgnai šiek tiek „dainuoja“. Nuo to perklausos įspūdžiai šiek tiek sumenksta.

7-5 balai – Yra įspūdis, kad garsas šiek tiek skurdokas, trūksta pilnumo. Kai kurie sistemos elementai skamba nenatūraliai.

4-1 balai – Nustatyti kas ir kur groja neįmanoma. Garsų rinkinys su skardžiais smūgiais per būgnus. Visiškai nedaro įspūdžio.


16 takelis – Alles Neu

2001 metais Peter Fox patyrė veido nervo paralyžių, kurį dėl neteisingos diagnostikos nepavyko galutinai išgydyti. Dešinė muzikanto veido pusė iki šiol yra šiek tiek paralyžuota. Bet tai jam netrukdo dainuoti ir kurti unikalią muziką)
Šiuo atveju mes peržvelgsime pagrindinį takelį iš albumo Stadtaffe.

Styginių skambesys (kanifolija) aukštuose dažniuose pakankamai ryškus. Bet! Skambesys neturi būti „nuodingas“. Dar daugiau raiškumo bendram takelio skambesiui suteikia gimta Peter vokiečių kalba. Bet koks aukštų ir vidutinio diapazono netolygumas pavers perklausą į kankinimą. Orkestro instrumentų lokalizacija atitinka standartinį simfoninio orkestro išdėstymą. Violančelės dešiniame centre, smuikai kairiame centre. Priedainyje, galiniame plane giliai scenoje skamba back vokalas (nuo 1 min 02 sek iki 1 min 08 sek). Žemas dažnis labai surinktas, vietomis su infra žemo dažnio elementais rajone 30 Hz (17 sek ir 23 sek).

12-11 balų – Nuostabu! Takelis paprasčiausiai prispaudžia savo intensyvumu ir dinamika! Viskas labai mаštabiai išmatuota! Norisi dar pagarsinti! Niekas netrukdo mėgautis pakankamai netikėtu cover‘iu pagal Šostakovičiaus atlikimą!

10-8 balai – Puiku! Visas takelis groja pakankamai tolygiai, bet per priedainį yra vietos kai norisi šiek tiek patylinti.

7-5 balai – susidaro įspūdis, kad šiek tiek padidintas vidutinių dažnių diapazonas, infra žemas dažnis 30 Hz praktiškai negirdimas. Įrašas atrodo ne visai kokybiškai atliktas.

4-1 balai – viskas ant kracho ribos. Vietomis primena garsią nekokybišką muziką iš mp3 128.



Return to “Parodos, renginiai, susitikimai”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Login  •  Register